دوره 24، شماره 3 - ( بهار 1388 )                   جلد 24 شماره 3 صفحات 5-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bagheri M A, Hamidi Beheshti M T, Alidousti S. Acceptance Of Internet Banking In Iran: Extension of Technology Acceptance Model (TAM). .... 2009; 24 (3) :5-33
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-122-fa.html
باقری محمدعلی، حمیدی بهشتی محمدتقی، علیدوستی سیروس. پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران: بسط مدل پذیرش فناوری. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1388; 24 (3) :5-33

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-122-fa.html


چکیده:   (28656 مشاهده)
در طول چند دهه پیش، درک سودمندی و سهولت استفاده، مهم‌ترین عوامل در پذیرش فناوری‌های جدید در حوزه سیستم‌های اطلاعاتی بوده است. با این حال، این دو عامل به تنهایی نمی‌توانند رفتار کاربران را در محیط‌های نوظهور مانند بانکداری اینترنتی توصیف کنند. از دیدگاه پذیرش فناوری در سطح پذیرش فردی، این مقاله با دخالت دادن ویژگی‌های محیط بانکداری اینترنتی، «مدل پذیرش فناوری‌» را توسعه داده است. در این پژوهش با بررسی مهم‌ترین مدل‌های ارائه‌شده در حوزه پذیرش فردی فناوری، دو سازه «برداشت ذهنی از توانایی شخصی» و «اعتماد» به مدل پذیرش فناوری افزوده شده‌‌اند. روش این پژوهش، پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات آن، پرسشنامه بوده است. جامعه آماری این مطالعه را 310 نفر از مشتریان بانک تشکیل داده‌‌اند.
متن کامل [PDF 1226 kb]   (5059 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات
دریافت: ۱۳۸۸/۶/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iranian Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb