دوره 29، شماره 4 - ( 7-1393 )                   جلد 29 شماره 4 صفحات 875-902 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khaniki H, Zardar Z. Science In The Media Reconstruction Of Science In Media Frames. Iranian Journal of Information Processing and Management. 2014; 29 (4) :875-902
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2514-fa.html
خانیکی هادی، زردار زرین. علم در رسانه ها؛ بررسی فرایند برساخته شدن علم در چارچوبهای رسانه ای. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1393; 29 (4) :875-902

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2514-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (5086 مشاهده)
رسانه ای شدن علم را می توان فرایند توجه فزاینده رسانه ها به علم از سویی و پیش بینی ملاک های رسانه ای در علم برای مشروعیت بخشی به علم با استفاده از ارتباط عمومی از سوی دیگر تعریف کرد. در این فرایند سه دسته کنشگر اصلی؛ یعنی نقش دارند و تعاملات بین این سه دسته در فرایند » عموم « و » روزنامه نگاران « ،» دانشمندان « رسانه ای شدن منجر به چارچوب بندی علم در رسانه ها می شود. در این مقاله با طرح سه ویژگیهای کنشگران اصلی ارتباطات علم و « ،» معنای رسانهای شدن علم « پرسش درباره چگونگی شکلگیری چارچوبهای رسانهای علم در جریان روابط « و » روابط میان آنها تلاش شده تا ضمن پاسخ به این پرسش ها، مدلی مفهومی برای تبیین ،» میان کنشگران چگونگی چارچوب بندی علم در رسانه ها ارائه شود
متن کامل [PDF 427 kb]   (1663 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۳/۳/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۳/۳/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۳/۱۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb