[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
irandoc irandoc irandoc irandoc irandoc
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک بر وفاداری مشتری با تمرکز بر سیستمهای اطلاعاتی مدیریت(مورد‌پژوهی: بانک‌های تجارت شهر شیراز)(96/11/29)
آریانا دبیری فرد، مینا اخباری آزاد
استادیار پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
چکیده:   (634 مشاهده)
هدف اصلی و مهم این تحقیق کشف میزان تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر سطح وفاداری مشتریان با تمرکز بر سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت در راستای ارتقای سطح خدمات در بانک تجارت شهر شیراز است.روش تحقیق از نوع پیمایشی-توصیفی و کاربردی می­باشد. جامعه آماری تحقیق نامتناهی و مشتمل بر کلیه مشتریان بانک تجارت شهر شیراز بوده که به وسیله نمونه‌گیری تصادفی و با استفاده از جدول مورگان تعداد 384 نفر به عنوان نمونه، مورد ارزیابی قرار گرفته است. روش گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد است که جهت سنجش پایایی آن از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد؛ ضریب محاسبه شده برای پرسشنامه مقدار 904/0 بدست آمد که نشان-دهنده‌ی اعتبار کافی پرسشنامه است. تجزیه و تحلیل داده‌ها در این تحقیق توسط نرم‌افزار‌های اس‌پی‌اس‌اس نسخه 20 و لیزرل نسخه 8/8 در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت پذیرفت. تحلیل عاملی تاییدی، برای تعیین روایی سازه و مدل مفهومی تحقیق و شاخص‌های برازندگی بر روی داده‌های تحقیق انجام پذیرفت که نتایج به دست آمده، مؤید روایی خوب پرسشنامه است.نتایج در این پژوهش نشان داد که کیفیت خدمات الکترونیکی با وفاداری مشتری رابطه‌ی معناداری دارد و همبستگی مثبت و معناداری با وفاداری به مقدار 653/0 گزارش شده که گویای تاثیر زیاد آن بر وفاداری است. همچنین کیفیت خدمات دارای همبستگی مثبت با حریم‌خصوصی به مقدار 554/0 می‌باشد، بنابراین می‌توان گفت کیفیت خدمات با حریم‌خصوصی ارتباط معنی‌داری دارد. کیفیت خدمات دارای همبستگی مثبت با نحوه اجرای خدمات به مقدار 888/0 و کیفیت خدمات دارای همبستگی مثبت با دسترس‌پذیری سیستم به مقدار 819/0 است.
واژه‌های کلیدی: کیفیت خدمات الکترونیک، وفاداری مشتری، سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، حریم خصوصی، بانک تجارت
متن کامل [PDF 900 kb]   (144 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۶/۶/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dabiri Fard A, Akhbari Azad M. The Impact of Quality E-Services on Customer Loyalty by Focusing on Management Information Systems (Case Study:Shiraz Tejarat Banks). Journal of Information Processing and Management. 2009;
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-3713-fa.html

دبیری فرد آریانا، اخباری آزاد مینا. تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک بر وفاداری مشتری با تمرکز بر سیستمهای اطلاعاتی مدیریت(مورد‌پژوهی: بانک‌های تجارت شهر شیراز)(96/11/29) . پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1388;

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-3713-fa.html



برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات Journal of Information processing and Management
نقشه پايگاه | پرسش‌هاي متداول | اطلاع‌رساني به دوستان | آمار پايگاه | حقوق | مسئوليت محتوا | روزآوري: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
كليه حقوق براي فصل‌نامه پردازش و مديريت اطلاعات محفوظ است.
Persian site map - English site map - Created in 0.35 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 3647