[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
irandoc irandoc irandoc irandoc irandoc
:: دوره 24، شماره 1 - ( پاییز 1387 ) ::
جلد 24 شماره 1 صفحات 141-172 برگشت به فهرست نسخه ها
نگرشی بر درگاه‌های فراگیری الکترونیکی
رسول زوارقی
دانشجوي دكتراي كتابداري و اطلاع رساني
چکیده:   (14181 مشاهده)

درگاه‌ها، که عمری به قدمت تقریبی ده سال دارند، در تمامی‌ حوزه‌های خدمات الکترونیکی گسترش یافته‌اند که فراگیری الکترونیکی نیز یکی از این خدمات است. این درگاه‌ها با قابلیت‌های اطلاعاتی و ارتباطی کارآمدی که دارند، توانایی جامه عمل پوشانیدن به مفاهیم نوین فراگیری چون سازنده‌‌گرایی، فراگیری فعال و مشارکتی را دارا هستند. در این مقاله سعی می‌شود آخرین تجارب، نظریات و مفاهیم در باب درگاه‌های آموزش الکترونیکی مطرح و نکات و مراحلی که باید در طراحی چنین درگاه‌هایی مورد توجه واقع شوند بیان‌ و وضعیت ایران و جهان در این زمینه بررسی شود.

واژه‌های کلیدی: درگاه‌‌های الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، درگاه‌های آموزشی
متن کامل [PDF 261 kb]   (1562 دریافت)    
نوع مطالعه: مروري | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات
دریافت: ۱۳۸۸/۳/۱۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zavaraqi R. A View On Electronic Learning Portals. Journal of Information Processing and Management. 2008; 24 (1) :141-172
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-10-fa.html

زوارقی رسول. نگرشی بر درگاه‌های فراگیری الکترونیکی. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1387; 24 (1) :141-172

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-10-fa.html



دوره 24، شماره 1 - ( پاییز 1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات Journal of Information processing and Management
1cd1b69edf77ec3
نقشه پايگاه | پرسش‌هاي متداول | اطلاع‌رساني به دوستان | آمار پايگاه | حقوق | مسئوليت محتوا | روزآوري: ۱۳۹۷/۴/۴
كليه حقوق براي فصل‌نامه پردازش و مديريت اطلاعات محفوظ است.
Persian site map - English site map - Created in 0.29 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 3727