دوره 21، شماره 2 - ( زمستان 1384 )                   جلد 21 شماره 2 صفحات 133-158 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohammadi miyanrodan K. information and reference services in the digital library. .... 2006; 21 (2) :133-158
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-105-fa.html
محمدی میانرودان کورش. خدمات اطلاعاتی و مرجع در کتابخانه‌های دیجیتال. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1384; 21 (2) :133-158

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-105-fa.html


چکیده:   (13302 مشاهده)

خدمات اطلاعاتی و مرجع یکی از مولفه‌های عمده در خدمات کتابخانه‌ای هستند. این مقاله بر آن است که پارادایم خدمات اطلاعاتی و مرجع در کتابخانه‌های دیجیتال را توصیف کند. براساس این واقعیت که فناوری‌های کتابخانه دیجیتالی خودکار، نیازهای اطلاعاتی را هر چه بیش‌تر حل می‌کنند و شیوه خدمات کاربری را تغییر می‌دهند، نویسندگان مقاله یک سیستم سه‌سطحی را پیشنهاد می‌کنند که نیازهای اطلاعاتی کاربران را پشتیبانی می‌نماید. نقش کتابداران مرجع در هر سطح مورد بحث قرار گرفته است. در پایان، خدمات مرجع دیجیتال که ابزاری جدید در ارائه خدمات است به طور مختصر مورد بررسی قرار می‌گیرد. نویسندگان تأکید دارند که یک فرایند نظام‌مند برای پشتیبانی نیازهای اطلاعاتی کاربران در کتابخانه دیجیتال، ضروری به نظر می‌رسد.

متن کامل [PDF 250 kb]   (2986 دریافت)    
موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۸۸/۵/۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iranian Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb