[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
irandoc irandoc irandoc irandoc irandoc
:: دوره 26، شماره 3 - ( بهار 1390 1390 ) ::
جلد 26 شماره 3 صفحات 571-593 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه سطح به کارگیری فناوری اطلاعات توسط استادان دانشگاه های دولتی استان اصفهان بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه: یک بررسی تطبیقی
بی بی عشرت زمانی، سیدمجید عبداللهی ، زهرا بابادی عکاشه، نسیم سلیمانی
دانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور تهران
چکیده:   (9098 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف مطالعه سطوح به‌کارگیری فناوری اطلاعات توسط استادان دانشگاه‌های دولتی شهر اصفهان بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه "سی‌بام4"، به بررسی تطبیقی این سطوح بر اساس عوامل جمعیت‌شناختی‌(جنسیت و نوع رشته و نوع دانشگاه) پرداخته است. نوع پژوهش توصیفی-همبستگی و نمونه آماری شامل 132 نفر از استادان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی و صنعتی است که از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای ‌نسبی انتخاب شده‌اند. ابزار به‌‌کار گرفته ‌شده، پرسشنامه استاندارد سنجش سطوح کاربرد فناوری در آموزش بر مبنای "الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه (نسخه1.1)5 " است. اطلاعات جمع‌آوری‌شده با به‌کارگیری آماره‌های "آزمون تی6"، آنالیز واریانس یک‌راهه "آنوا7"، همبستگی، و نیز تشکیل جدول توافقی تحلیل گردید. نتایج تحقیق نشان داد: 1) با ارجاع به الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه، بیشتر استادان دانشگاه (9/65٪) در سطوح 2 تا 5 (یعنی آمادگی تا استفاده عادی) از به‌کارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند؛ 2) استادان زن نسبت به مرد، استادان دانشگاه اصفهان نسبت به دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی، و استادان رشته‌های علوم انسانی نسبت به استادان سایر رشته‌ها در سطح پایین‌تری از به‌کارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند؛ و 3) سن استادان رابطه معنی‌داری با سطح به‌کارگیری فناوری توسط آنها ندارد.

واژه‌های کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات، تلفیق فناوری، الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه، محیط یادگیری کلاس درس
متن کامل [PDF 522 kb]   (1675 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۰/۴/۲۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zamani B E, Abdollahi S M, Babadi Akashe Z, Soleimani N. Studying the Levels Using It by Faculty Members of Governmental Universities of Isfahan Province According to the Concerned Based Adoption Model: a comparative investigation. Journal of Information Processing and Management. 2011; 26 (3) :571-593
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1412-fa.html

زمانی بی بی عشرت، عبداللهی سیدمجید، بابادی عکاشه زهرا، سلیمانی نسیم. مطالعه سطح به کارگیری فناوری اطلاعات توسط استادان دانشگاه های دولتی استان اصفهان بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه: یک بررسی تطبیقی. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1390; 26 (3) :571-593

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1412-fa.html



دوره 26، شماره 3 - ( بهار 1390 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات Journal of Information processing and Management
1cd1b69edf77ec3
نقشه پايگاه | پرسش‌هاي متداول | اطلاع‌رساني به دوستان | آمار پايگاه | حقوق | مسئوليت محتوا | روزآوري: ۱۳۹۷/۶/۳۱
كليه حقوق براي فصل‌نامه پردازش و مديريت اطلاعات محفوظ است.
Persian site map - English site map - Created in 0.3 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 3749