دوره 26، شماره 4 و ويژه نامه - ( ويژه نامه علم سنجي 1390 )                   جلد 26 شماره 4 و ويژه نامه صفحات 885-902 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

soleimani A, zarafshani K. Factors determining Adoption of Information Technology by Vocational Agricultural Teachers Using Technology Acceptance Model (TAM) in Kermanshah Province. .... 2011; 26 (4) :885-902
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1526-fa.html
سلیمانی عادل، زرافشانی کیومرث. بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فنّاوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدل پذیرش فنّاوری. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1390; 26 (4) :885-902

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1526-fa.html


دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده:   (6008 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فنّاوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در استان کرمانشاه با استفاده از مدل پذیرش فنّاوری2 است. این پژوهش از نوع تحقیقات پیمایشی است که برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ترجمه‌شده دیویس، استفاده گردید. به‌منظور سنجش روایی پرسشنامه، از روش ترجمه معکوس بهره گرفته شد. اعتبار این پرسشنامه توسط پانل متخصصان تأیید گردید و پایایی آن به‌وسیله آزمون آلفای کرونباخ برای کلیه بخش‌ها بالاتر از 7/0 محاسبه شد. جامعه آماری این مطالعه را 52 نفر از هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در شهرستانهای کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، سنقر، روانسر، قصرشیرین و بیستون تشکیل دادهاند که با توجه به محدود بودن جامعه از روش سرشماری استفاده گردید. نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که متغیرهای برداشت ذهنی از مفیدبودن و نگرش به استفاده از فنّاوری اطلاعات اثر مثبت ومعنی‌داری بر تصمیم به استفاده از فنّاوری اطلاعات داشتند. تصمیم به استفاده از فنّاوری اطلاعات نیز اثر مثبت و معنی‌داری بر استفاده از فنّاوری اطلاعات داشت. همچنین، برداشت ذهنی از آسانی استفاده از فنّاوری اطلاعات بر نگرش به استفاده از فنّاوری اطلاعات اثر مثبت ومعنیداری داشت. نتایج این مطالعه میتواند دستاوردهایی برای برنامهریزان آموزش متوسطهکشاورزی داشته باشد، بدین صورت که سیاست‌گذاران آموزش متوسطه کشاورزی می‌توانند مفیدبودن فنّاوری اطلاعات را در فرآیند یاددهی- یادگیری به هنرآموزان یادآور شوند. از طرفی، آموزش در حد تسلط می‌تواندآسانی استفاده از فنّاوری اطلاعات را در هنرآموزان تقویت نماید
متن کامل [PDF 597 kb]   (1531 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۰/۷/۱۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iranian Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb