[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
irandoc irandoc irandoc irandoc irandoc
:: دوره 28، شماره 1 - ( پاييز 1391 ) ::
جلد 28 شماره 1 صفحات 129-147 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل استنادی فهرست مواد خواندنی طرح درس‌های پیوسته تحصیلات تکمیلی گروه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگا‌ه‌های آمریکا: ارائه روشی نوین برای سنجش اثرگذاری پژوهش‌ها بر آموزش
جمشید صادقیانی ، کیوان کوشا، فاطمه فهیم نیا
کارمند کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران
چکیده:   (7456 مشاهده)
هدف اصلی پژوهش حاضر، پاسخگویی به این سؤال بوده است که آیا از فهرست مواد خواندنی موجود در طرح درس‌های پیوسته می‌توان به‌عنوان یک منبع ارزشمند برای سنجش اثرگذاری پژوهش‌ها بر آموزش استفاده کرد. جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل تعداد 8043 استناد از 350 طرح درس پیوسته بازیابی‌شده از گروه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های آمریکا طی سال‌های 2000- 2009 بود. نتایج حاصل از مطالعه همبستگی نشان داد که ارتباط معنی‌دار و مستقیمی میان استنادهای اسکوپوس، آی.اس.آی، پژوهشگر گوگل، و گوگل بوک و استنادهای موجود در فهرست مواد خواندنی طرح درس‌ها در سطح مقالات، مجلات، و کتاب وجود داشته است. همچنین، نتایج حاکی از آن بود که روش‌های به‌کارگرفته‌شده در پژوهش حاضر را می‌توان به‌عنوان رویکرد نوین و کاربردی برای مطالعه اثرگذاری پژوهش‌ها بر آموزش به‌شمار آورد که در گذشته از طریق روش‌ها و ابزارهای سنتی امکان بررسی کمّی و کیفی آنها وجود نداشته است
واژه‌های کلیدی: اثرگذاری پژوهش‌ها، اثرگذاری آموزشی، فهرست مواد خواندنی، طرح درس پیوسته، تحلیل استنادی، کتابداری و اطلاع‌رسانی
متن کامل [PDF 489 kb]   (2319 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۰/۷/۲۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghiani J, Koosha K, Fahimnia F. Citation Impact Analysis of LIS Post-Graduate Course Reading Lists in the United State: Proposing a Methodology to Access Educational Impact of Research . Journal of Information Processing and Management. 2012; 28 (1) :129-147
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1568-fa.html

صادقیانی جمشید، کوشا کیوان، فهیم نیا فاطمه. تحلیل استنادی فهرست مواد خواندنی طرح درس‌های پیوسته تحصیلات تکمیلی گروه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگا‌ه‌های آمریکا: ارائه روشی نوین برای سنجش اثرگذاری پژوهش‌ها بر آموزش. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1391; 28 (1) :129-147

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1568-fa.html



دوره 28، شماره 1 - ( پاييز 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات Journal of Information processing and Management
1cd1b69edf77ec3
نقشه پايگاه | پرسش‌هاي متداول | اطلاع‌رساني به دوستان | آمار پايگاه | حقوق | مسئوليت محتوا | روزآوري: ۱۳۹۷/۴/۴
كليه حقوق براي فصل‌نامه پردازش و مديريت اطلاعات محفوظ است.
Persian site map - English site map - Created in 0.29 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 3730