دوره 27، شماره 2 - ( 12-1390 )                   جلد 27 شماره 2 صفحات 345-368 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghasemi A H. Model of Developing Information Literacy for Iranian Ministry of Higher Education (MSRT). .... 2012; 27 (2) :345-368
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1837-fa.html
قاسمی علی حسین. مدل توسعه‌ سواد اطلاعاتی در وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1390; 27 (2) :345-368

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1837-fa.html


دانشگاه جندی شاپور
چکیده:   (6059 مشاهده)
مقاله حاضر به ارائه مدلی برای توسعه سواد اطلاعاتی در ایران برای وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری پرداخته است. این مدل، بر سه وجه- تدوین مقررات و آیین‌نامه‌ها، تولید محتوی، و برقراری ارتباط میان دست‌اندرکاران و فعالان- مبتنی است. در هر یک از این وجوه، ضمن اشاره به نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرند، به اهم اقدامات قابل اتخاذ اشاره شده است. انتظار می‌رود که با تحقق مهارت‌های سواد اطلاعاتی که با تجهیز یادگیرندگان به مهارت‌های تفکر انتقادی همراه است، بسیاری از اهداف ملی مورد انتظار در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و علمی در دسترس قرار گیرند؛ چرا که گام اول در امر دسترسی به دانش (که بومی‌شدگی، ویژگی اصلی آن است) قدرت تشخیص مسأله و تعیین روشن نیاز اطلاعاتی و بهره‌گیری از اطلاعات موجود برای تولید اطلاعات و دانش جدید است.
متن کامل [PDF 1177 kb]   (2020 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۰/۱۲/۲۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iranian Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb