[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
irandoc irandoc irandoc irandoc irandoc
:: دوره 18، شماره 3 و 4 - ( بهار و تابستان 1382 ) ::
جلد 18 شماره 3 و 4 صفحات 84-94 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان رضایت استفاده‌کنندگان از خدمات کتابخانۀمرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران
مژگان موسوی شوشتری
چکیده:   (7456 مشاهده)
هدف از این پژوهش بررسی میزان رضایت استفاده‌کنندگان از خدمات کتابخانه مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران می‌باشد. برای گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ای تهیه و به نمونه‌ای 278 نفری از استفاده‌کنندگان کتابخانه داده شد. در این پژوهش بدنبال پاسخگویی به این سؤالات بودیم: استفاده‌کنندگان این کتابخانه چه کسانی هستند؟ استفاده‌کنندگان چگونه با این کتابخانه آشنا شده‌اند؟ استفاده‌کنندگان در چه زمینه‌هایی از کتابخانه مرکز استفاده می‌کنند؟ آگاهی استفاده‌کنندگان از خدمات ارائه شده در کتابخانه به چه میزان است؟ رضایت استفاده‌کنندگان از خدمات ارائه شده در کتابخانه به چه میزان است؟ کدام یک از خدمات ارائه شده بیشترین رضایت را در استفاده‌کنندگان ایجاد کرده است؟ کدام یک از خدمات ارائه شده کمترین رضایت را در استفاده‌کنندگان بدنبال داشته است؟ با توجه به نتایج حاصل از تحلیل‌های آماری بیشترین مراجعه‌کنندگان به کتابخانه مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران را دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی از گروه آموزشی علوم انسانی تشکیل می‌دهند. آشنایی آنها با کتابخانه مرکز بیشتر از طریق اساتید دانشگاه می‌باشد. بیشترین زمینه‌های استفاده از کتابخانه مرکز عبارتند از انجام کارهای پژوهشی و تهیه پایان‌نامه. میانگین میزان آگاهی مراجعه‌کنندگان از خدمات کتابخانه مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران نشاندهنده سطح آگاهی پایین آنان از خدمات ارائه شده در کتابخانه مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران می‌باشد (61/39). میانگین رضایتمندی کلی‌مراجعان از خدمات ارائه شده در کتابخانه مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران بالا (75/81) می‌باشد. میانگین کلی برآورده شدن نیازهای اطلاعاتی مراجعه‌کنندگان از منابع اطلاعاتی کتابخانه مرکز در حد متوسط (90/3) می‌باشد.
واژه‌های کلیدی: رضایت، استفاده‌کنندگان، کتابخانه، خدمات
متن کامل [PDF 218 kb]   (1816 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۸۸/۷/۳
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mojgan Moussavi Shoushtari. Users satisfaction of Iranian Documentation and Information Center library resources. Journal of Information Processing and Management. 2003; 18 (3 and 4) :84-94
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-184-fa.html

مژگان موسوی شوشتری . بررسی میزان رضایت استفاده‌کنندگان از خدمات کتابخانۀمرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1382; 18 (3 و 4) :84-94

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-184-fa.html



دوره 18، شماره 3 و 4 - ( بهار و تابستان 1382 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات Journal of Information processing and Management
1cd1b69edf77ec3
نقشه پايگاه | پرسش‌هاي متداول | اطلاع‌رساني به دوستان | آمار پايگاه | حقوق | مسئوليت محتوا | روزآوري: ۱۳۹۷/۴/۴
كليه حقوق براي فصل‌نامه پردازش و مديريت اطلاعات محفوظ است.
Persian site map - English site map - Created in 0.27 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 3730