دوره 27، شماره 2 - ( 12-1390 )                   جلد 27 شماره 2 صفحات 462-479 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimzadegan Moghadam D, Khodaparast M, Vahdat D. An Evaluation of Factors Affecting E-learner's Satisfaction . .... 2012; 27 (2) :462-479
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1845-fa.html
کریم زادگان مقدم داود، خداپرست محسن، وحدت داود. ارزیابی عوامل مؤثر بر رضایت یادگیرنده ‌الکترونیکی. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1390; 27 (2) :462-479

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1845-fa.html


دانشگاه پیام نور
چکیده:   (13295 مشاهده)
یادگیری الکترونیکی در سراسر جهان رشد داشته است، اما شکست‌ها نیز وجود دارند. پژوهش‌های گذشته نشان داده است که رضایت کاربران، اولین عامل مهم در ارزیابی موفقیت پیاده‌سازی یک سامانه یادگیری الکترونیکی بوده و عوامل متنوعی نیز بر رضایت کاربران مؤثر بوده است. در این پژوهش، هشت متغیر مستقل به‌نام‌های خودتوانی اینترنتی یادگیرنده، پاسخگویی به‌موقع مدرس، انعطاف‌پذیری و کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی، کیفیت فنّاوری، سودمندی سامانه، سهولت استفاده از سامانه، و تنوع در ارزیابی، در قالب نه فرضیه مورد بحث واقع شدند. از تحلیل همبستگی اسپیرمن برای بررسی هشت فرضیه اول و از مدل رگرسیون خطی چندگانه گام‌به‌گام برای هدایت آزمون فرضیه‌ نهم استفاده گردید. نتایج نشان دادند که چهار متغیر مستقل انعطاف‌پذیری، کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی، کیفیت فنّاوری، و تنوع در ارزیابی، از عوامل کلیدی مؤثر بر رضایت یادگیرنده الکترونیکی هستند که برای پیاده‌سازی موفق دوره‌های یادگیری الکترونیکی نباید مورد غفلت واقع شوند.
متن کامل [PDF 385 kb]   (1634 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۰/۱۲/۲۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iranian Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb