دوره 17، شماره 1 و 2 - ( پاييز و زمستان 1380 )                   جلد 17 شماره 1 و 2 صفحات 9-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nahid Baniequbal. Technical Seriveces in Libraries Tehran University. .... 2001; 17 (1 and 2) :9-19
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-188-fa.html
دکتر ناهید بنی‌اقبال . خدمات فنی و کتابخانه‌های دانشگاه تهران. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1380; 17 (1 و 2) :9-19

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-188-fa.html


چکیده:   (7590 مشاهده)
برای جلوگیری از هزینه‌های فراوان خدمات فنی در کتابخانه‌ها استفاده از خدمات متمرکز تجویز می‌شود. کتابخانه‌های دانشگاه تهران هم برای پرهیز از دوباره‌کاریها و صرف هزینه و نیروی متخصص اضافی، لازم است در روند مجموعه‌سازی به اشتراک منابع و مجموعه اشتراکی توجه بیشتری داشته باشد. و در سازماندهی هم نظام متمرکز فهرستنویسی و رده‌بندی را اعمال کند تا بتواند از نیروها و منابع موجود استفاده بهینه به عمل آورد. اما انجام این تحول و تغییر روش در خدمات فنی نیازمند آگاهی از شرایط موجود این خدمات است. لذا پژوهش حاضر در نیمه دوم سال 1375 انجام گرفت که یافته آن به جدولهایی تبدیل و هدف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج و پیشنهاداتی ارائه شده است.
متن کامل [PDF 137 kb]   (1083 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۸۸/۷/۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iranian Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb