[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
irandoc irandoc irandoc irandoc irandoc
:: دوره 29، شماره 1 - ( پاییز 92 1392 ) ::
جلد 29 شماره 1 صفحات 135-121 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی ارتباطی جریان اطلاعات در سازمان و ابعاد رضایت از ارتباطات سازمانی
دکتر علی رضائیان، خانم سیما ساغروانی
دانشجوی دکتری دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده:   (5813 مشاهده)
پژوهش حاضر، به بررسی الگوی ارتباطی میان جریان اطلاعات در سازمان و ابعاد رضایت از ارتباطات سازمانی، پرداخته است. از آنجا که رضایت از ارتباطات سازمانی می تواند زمینه ساز یکپارچگی در جوّ تنوع شود؛ توجه به عوامل مؤثر بر این سازه، جایگاه ویژه ای دارد؛ بنابراین در این پژوهش به بررسی تأثیر جریان اطلاعات در سازمان بر این سازه، پرداخته شده است. بدین منظور، پرسشنامه هایی که اعتبار و روایی آنها احراز شده بود؛ توسط آزمودنی ها تکمیل شد. در ادامه، الگوی ارتباطی میان سازه های ذکر شده، از طریق معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرلِ نسخه 8/8، مورد آزمون قرار گرفت؛ و یافته ها برازش الگوی پیشنهادی را نشان داد. مقدار تمام ضرایب مسیر الگوی پیشنهادی نیز معنا دار به دست آمد و بدین ترتیب، کلیۀ فرضیات تحقیق، مبنی بر تاثیر مثبتِ جریان اطلاعات بر کیفیت رسانه (00/1=،01/0 P<)؛ تاثیر مثبت جریان اطلاعات بر دیدگاه سازمانی (82/0 =،01/0 P<)؛ و تاثیر مثبت جریان اطلاعات بر جوّ ارتباطات  (98/0 =،01/0 P<)؛ مورد تأئید، قرار گرفت. یافته های حاصل از تحقیق، ما را به سمت هموار سازی جریان اطلاعات و مدیریت صحیح آن، رهنمون می سازد، چرا که بدین وسیله می توان از نتایج افزایش همزمان رضایت از ارتباطات سازمانی در سازمان بهره برد.
واژه‌های کلیدی: رضایت از ارتباطات سازمانی، جریان اطلاعات، کیفیت رسانه، دیدگاه سازمانی، جوّ ارتباطات
متن کامل [PDF 759 kb]   (2344 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۱/۷/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۱/۱۱/۹ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ali Rezaeean, Sima Saghravani. Relationship Model of Information Flow and Organizational Communication Satisfaction Dimensions: (SEM). Journal of Information Processing and Management. 2014; 29 (1) :135-121
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2078-fa.html

رضائیان علی، ساغروانی سیما. الگوی ارتباطی جریان اطلاعات در سازمان و ابعاد رضایت از ارتباطات سازمانی. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1392; 29 (1) :135-121

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2078-fa.html



دوره 29، شماره 1 - ( پاییز 92 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات Journal of Information processing and Management
نقشه پايگاه | پرسش‌هاي متداول | اطلاع‌رساني به دوستان | آمار پايگاه | حقوق | مسئوليت محتوا | روزآوري: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
كليه حقوق براي فصل‌نامه پردازش و مديريت اطلاعات محفوظ است.
Persian site map - English site map - Created in 0.28 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 3647