[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
irandoc irandoc irandoc irandoc irandoc
:: دوره 30، شماره 4 - ( تابستان 1394 ) ::
جلد 30 شماره 4 صفحات 1107-1129 برگشت به فهرست نسخه ها
تجزیه و تحلیل محدودیت‌های تکنیکی موثر بر نارضایتی کاربران سیستم‌های مدیریت دانش
خانم آزاده فریدی اقدم، دکتر محمود مرادی ، آقای بهمن نوروزپور
استاديار دانشگاه گیلان
چکیده:   (5092 مشاهده)
بسیاری از سازمان‌ها به‌منظور بهره‌گیری از منافع سیستم‌های مدیریت دانش، این سیستم‌ها را به‌عنوان یک روش سیستماتیک برای به‌کارگیری فناوری اطلاعات در مدیریت دانش استفاده می‌نمایند تا قدرت رقابتی و کارایی‌شان افزایش یابد. به‌هرحال محدودیت‌هایی در دستیابی به اهداف این سیستم‌ها وجود دارد که منجر به عدم استفاده کامل از مزایای بالقوه این سیستم‌ها می‌گردد. مقاله حاضر به شناسایی محدودیت‌های مؤثر بر ناخشنودی کاربران در خلال یک مطالعه پیمایشی در سازمان‌های بهره‌بردار این سیستم می‌پردازد. این عوامل به سه دسته محدودیت-های کیفیت سیستم، کیفیت دانش و کیفیت خدمات دسته‌بندی‌شده و مدل مفهومی تحقیق ارائه می‌گردد. برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به مدل ساختاری از پرسشنامه استفاده گردید و سپس جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزارWarp PLS استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که محدودیت کیفیت دانش به‌صورت آماری مهم‌ترین فاکتور مؤثر بر روی ناخشنودی کاربران می‌باشد و بعد از آن محدودیت کیفیت خدمات و کیفیت دانش به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
واژه‌های کلیدی: سیستم‌های مدیریت دانش، محدودیت‌های کیفیت سیستم‌، محدودیت‌های کیفیت دانش، محدودیت‌های کیفیت خدمات، نارضایتی کاربران(93/10/29)
متن کامل [PDF 376 kb]   (1292 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۸ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۰/۲ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Faridi Aghdam A, Moradi M, Norouzpour B. Analyzing Technical Limitations of Knowledge Management System that Affect User Dissatisfaction. Journal of Information Processing and Management. 2015; 30 (4) :1107-1129
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2556-fa.html

فریدی اقدم آزاده، مرادی محمود، نوروزپور بهمن. تجزیه و تحلیل محدودیت‌های تکنیکی موثر بر نارضایتی کاربران سیستم‌های مدیریت دانش . پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1394; 30 (4) :1107-1129

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2556-fa.html



دوره 30، شماره 4 - ( تابستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات Journal of Information processing and Management
1cd1b69edf77ec3
نقشه پايگاه | پرسش‌هاي متداول | اطلاع‌رساني به دوستان | آمار پايگاه | حقوق | مسئوليت محتوا | روزآوري: ۱۳۹۷/۶/۳۱
كليه حقوق براي فصل‌نامه پردازش و مديريت اطلاعات محفوظ است.
Persian site map - English site map - Created in 0.28 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 3749