دوره 31، شماره 3 - ( بهار 1395 )                   جلد 31 شماره 3 صفحات 743-766 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kargar Azad Z, Esmaili Givi M R, Nakhoda M, Haseli D. The classification of WebQual dimensions based on the asymmetric impact-performance of Kano's customer satisfaction model: A case study of the Tehran virtual university website. .... 2016; 31 (3) :743-766
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2917-fa.html
کارگرآزاد زهرا، اسماعیلی گیوی محمدرضا، ناخدا مریم، حاصلی داود. طبقه‌بندی ابعاد وب‌کوال بر اساس تأثیر عملکرد نامتقارن مدل رضایت مشتری کانو: مطالعه موردی وب‌سایت آموزش مجازی دانشگاه تهران. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1395; 31 (3) :743-766

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2917-fa.html


دانشگاه تهران
چکیده:   (5358 مشاهده)

گسترش اینترنت و وب جهان‌گستر همزمان با ایجاد فرصت‌های بسیار برای سازمان‌ها و افرادی که به ارائه و دریافت خدمات آموزشی می‌پردازند، چالش‌های جدیدی را نیز ایجاد کرده‌ است. آموزش مجازی یکی از مهم‌ترین تحولات در حوزه آموزش و پرورش است که در این شیوه آموزشی، وب‌سایت، اولین نقطه‌ای است که کاربران جهت دریافت خدمات آموزشی فراهم‌شده با آن مواجه می‌شوند. بنابراین، کیفیت وب‌سایت باید به‌عنوان عاملی مهم در موفقیت آموزش مجازی در نظر گرفته ‌شود و به‌شیوه‌ای دقیق‌تر از دیدگاه یادگیرندگان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. هدف پژوهش حاضر طبقهبندی ابعاد کیفیت وبسایت آموزش مجازی دانشگاه تهران (وبکوال 0/4) بر اساس مدل رضایت مشتری «کانو» و تعیین تأثیر عملکرد نامتقارن ابعاد «وب‌کوال» بر رضایت کلی کاربر بهمنظور شناسایی ابعاد و ویژگیهای اولویتدار برای اختصاص منابع و توجه مدیران وب‌سایت یاد‌شده است. این پژوهش در زمره پژوهشهای کاربردی و توصیفی- پیمایشی به شمار میآید که به‌شیوه مقطعی انجام شده ‌است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان کارشناسی ارشد دوره‌های مجازی دانشگاه تهران و ابزار پژوهش، پرسشنامه استاندارد وب‌کوال 0/4  و پرسشنامه محقق‌ساخته سنجش رضایت کلی کاربر بود.

بهمنظور بررسی تأثیر عملکرد نامتقارن از آزمون آماری تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد و نتایج پژوهش نشان داد که بُعد استفاده‌پذیری وبسایت جزء گروه خدمات انگیزشی با عملکرد بالا، بُعد کیفیت اطلاعات جزء گروه خدمات اساسی با عملکرد بالا، و بُعد تعامل با خدمات وبسایت در گروه خدمات اساسی با عملکرد پایین قرار دارند. در نهایت، برنامهای کوتاه‌مدت برای بهبود بُعد تعامل با خدمات جهت کاهش نارضایتی کاربران، و برنامهای بلندمدت برای بهبود ابعاد استفاده‌پذیری و کیفیت اطلاعات جهت افزایش رضایت کاربران پیشنهاد گردید.

متن کامل [PDF 624 kb]   (1353 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۴/۵/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iranian Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb