دوره 33، شماره 3 - ( بهار 1397 )                   جلد 33 شماره 3 صفحات 1333-1358 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bonari F, farajpahlou A. A Comparison of the features of the Shahid Chamran University Research Information Management System as a research knowledge repository of the university with criteria of an optimum knowledge repository. Iranian Journal of Information Processing and Management. 2018; 33 (3) :1333-1358
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-3342-fa.html
بناری فاطمه، فرج پهلو عبدالحسین. بررسی نگرش اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره‌ی مخزن دانش سازمانی این دانشگاه. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1397; 33 (3) :1333-1358

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-3342-fa.html


شهید چمران اهواز
چکیده:   (2484 مشاهده)

هدف این پژوهش شناسایی وضعیت استفاده­ی اعضای هیأت­ علمی از مخزن دانش پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان بخشی از مخزن دانش سازمانی این دانشگاه، شناسایی مشکلات این سامانه و ارائه راهکار برای ارتقای آن می­باشد. این پژوهش از نوع کاربردی بود که با روش پیمایشی و به صورت مطالعه موردی انجام گرفت. برای گردآوری اطلاعات درباره­ی دیدگاه کارشناسان و اعضای هیأت­ علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به ترتیب از مصاحبه و پرسشنامه[1] استفاده شد. مصاحبه از همه کارشناسان دست اندرکار به عمل آمد و پرسشنامه بین جامعه نمونه که به روش نمونه­ گیری تصادفی- طبقه­ای انتخاب شد، توزیع گردید. یافته­ ها بیانگر این بود که اعضای هیأت­علمی کم و بیش نگرش مثبتی نسبت به سامانه موجود و واگذاری آثارشان به آن دارند و وجود چنین سامانه­ای را مفید و ضروری می­دانند. علیرغم اذعان به وجود مشکلات، تقریبا همه اعضاء از سامانه استفاده می­کنند ولی باید در نظر داشت که با افزایش آشنایی اعضاء نسبت به سامانه، میزان مشارکت آنان نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین، نیاز به اطلاع­رسانی پیرامون سامانه و برگزاری دوره­ای و منظم کارگاه­های آموزشی با کیفیت، احساس می­شود. توجه به مشکلات سامانه و راهکار­های ارائه شده توسط کاربران جهت بهبود وضعیت آن به ارتقاء و پیشرفت مخزن دانش پژوهشی این دانشگاه کمک می­کند. با بهبود هر چه بیشتر این سامانه می­توان امیدوار بود که بخش مهمی از زیرساخت لازم برای پیاده­سازی مدیریت دانش در دانشگاه شهید چمران اهواز فراهم شود.

متن کامل [PDF 612 kb]   (382 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۵/۶/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۴/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb