XML English Abstract Print


دانشگاه الزهرا
چکیده:   (222 مشاهده)
از زمانی که به‌کارگیری نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری[1] فراگیر شده است، همواره این دغدغه وجود داشته که از بین ارائه­دهندگان مختلف این نرم­افزار، کدام‌یک می­بایست مورد انتخاب قرار گیرد. هدف این پژوهش، شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر انتخاب نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان‌های ایرانی، به کمک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی[2] است. بدین منظور، ویژگی­های مهم نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین معیارهای موردتوجه در انتخاب آن‌ها از طریق مطالعه ادبیات شناسایی شد و طی جلسات مصاحبه با خبرگان بررسی گردید. سپس، پرسشنامه تجزیه‌وتحلیل سلسله مراتبی بر مبنای معیارهای موردتوافق طراحی شد و مجدداً در اختیار خبرگان قرار گرفت. یافته‌های حاصل از تحلیل داده­های جمع‌آوری‌شده بیانگر آن است که قابلیت‌های کارکردی نرم‌افزار شامل قابلیت­های عملیاتی، ارتباطی و تحلیلی؛ قابلیت‌های غیرکارکردی و نهایتاً ویژگی‌های شرکت‌ ارائه‌دهنده نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری مهم‌ترین عواملی هستند که می­بایست در انتخاب این نرم‌افزار مدنظر سازمان‌ها قرار گیرد. همچنین به ترتیب قابلیت‌های کارکردی نرم‌افزار، قابلیت‌های غیرکارکردی و سپس ویژگی‌های شرکت‌ ارائه‌دهنده نرم‌افزار دارای اهمیت می­باشند. به‌علاوه، اوزان و اولویت­های مربوط به معیارهای موجود در هر دسته نیز محاسبه ‌شده است.
 
[1] Customer Relationship Management (CRM)
[2] Analytical Hierarchy process (AHP)
متن کامل [PDF 1131 kb]   (97 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۶/۴/۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۳/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb