دوره 21، شماره 4 - ( تابستان 1385 )                   جلد 21 شماره 4 صفحات 121-137 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abdoulmajid A H. Online Reference Interview. .... 2006; 21 (4) :121-137
URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-77-fa.html
عبدالمجید امیرحسین. مصاحبه مرجع پیوسته. پژوهشنامه پردازش و مديريت اطلاعات. 1385; 21 (4) :121-137

URL: http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-77-fa.html


چکیده:   (13297 مشاهده)
این مقاله بر پایه رهنمودهای «انجمن خدمات مرجع و کاربران» (روسا)[1] پیشنهادهایی را در مورد عملکرد رفتاری متخصصان خدمات مرجع و برای اطلاع‌رسانی مصاحبه مرجع پیوسته مؤثر، مطرح می‌کند. همچنین مشاهداتی کلی در باره محیط‌های چتِ مبتنی بر متن و فضاهای پیام‌رسانی فوری ارائه می‌دهد و سپس به مجازات و جریمه‌هایی اشاره می‌کند که وقتی بدرفتاری به سطحی از مزاحمت و اختلال می‌رسد که تذکرهای کلامی‌ از سوی دیگر کاربرانٍ روی خط، در کنترل این بدرفتاری مؤثر واقع نمی‌شود، در این محیط‌ها قابل اجرا هستند. در ادامه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های رفتاری برای کتابداران به منظور ارائه خدمات مرجع بی‌درنگ از طریق چت بیان می‌شود
متن کامل [DOC 83 kb]   (2574 دریافت)    
موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۸۸/۴/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

تمام حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iranian Journal of Information processing and Management

Designed & Developed by : Yektaweb