دوره 28، شماره 1 - ( پاييز 1391 )                   جلد 28 شماره 1 صفحات 129-147 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران
چکیده:   (8442 مشاهده)
هدف اصلی پژوهش حاضر، پاسخگویی به این سؤال بوده است که آیا از فهرست مواد خواندنی موجود در طرح درس‌های پیوسته می‌توان به‌عنوان یک منبع ارزشمند برای سنجش اثرگذاری پژوهش‌ها بر آموزش استفاده کرد. جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل تعداد 8043 استناد از 350 طرح درس پیوسته بازیابی‌شده از گروه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های آمریکا طی سال‌های 2000- 2009 بود. نتایج حاصل از مطالعه همبستگی نشان داد که ارتباط معنی‌دار و مستقیمی میان استنادهای اسکوپوس، آی.اس.آی، پژوهشگر گوگل، و گوگل بوک و استنادهای موجود در فهرست مواد خواندنی طرح درس‌ها در سطح مقالات، مجلات، و کتاب وجود داشته است. همچنین، نتایج حاکی از آن بود که روش‌های به‌کارگرفته‌شده در پژوهش حاضر را می‌توان به‌عنوان رویکرد نوین و کاربردی برای مطالعه اثرگذاری پژوهش‌ها بر آموزش به‌شمار آورد که در گذشته از طریق روش‌ها و ابزارهای سنتی امکان بررسی کمّی و کیفی آنها وجود نداشته است
متن کامل [PDF 489 kb]   (2533 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۰/۷/۲۶