دوره 27، شماره 2 - ( 12-1390 )                   جلد 27 شماره 2 صفحات 325-343 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده:   (6337 مشاهده)
هدف از پژوهش توصیفی- همبستگی حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم به استفاده از فنّاوری اطلاعات در بین هنرآموزان هنرستان‌های کشاورزی استان کردستان با استفاده از نظریه "رفتار برنامه‌ریزی‌شده"2 است. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه محقق‌ساخته‌ای بود که روایی ابزار با استفاده از پانل متخصصان تعیین شد و پایایی آن به‌وسیله‌ آزمون کرونباخ آلفا مورد آزمون قرار گرفت که ضرایب آلفای محاسبه‌شده برای همه بخش‌ها بالاتر از 7/0 گزارش شد. جامعه آماری این مطالعه را 71 نفر از هنرآموزان هنرستان‌های کشاورزی در استان کردستان تشکیل داد که با روش سرشماری انتخاب شد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی نشان داد که متغیرهای خودکارآمدی و هنجارهای ذهنی و نگرش به استفاده از فنّاوری اطلاعات، اثر مثبت و معنی‌داری بر تصمیم به استفاده از فنّاوری اطلاعات داشتند و این سه متغیر در مجموع، 58/0 درصد از تغییرات متغیر تصمیم به استفاده از فنّاوری اطلاعات را تبیین نمودند. یافته‌های این مطالعه می‌تواند دستاوردهایی برای برنامه‌ریزان آموزش متوسطه کشاورزی در استان کردستان داشته باشد، به این صورت‌که نگرش و هنجار ذهنی و خودکارآمدی هنرآموزان کشاورزی در استفاده‌ مؤثر، از فنّاوری اطلاعات تقویت گردد.
متن کامل [PDF 390 kb]   (1719 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: كتابداري و اطلاع رساني
دریافت: ۱۳۹۰/۱۲/۲۰