دوره 29، شماره 1 - ( پاییز 92 1392 )                   جلد 29 شماره 1 صفحات 135-121 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده:   (7287 مشاهده)
پژوهش حاضر، به بررسی الگوی ارتباطی میان جریان اطلاعات در سازمان و ابعاد رضایت از ارتباطات سازمانی، پرداخته است. از آنجا که رضایت از ارتباطات سازمانی می تواند زمینه ساز یکپارچگی در جوّ تنوع شود؛ توجه به عوامل مؤثر بر این سازه، جایگاه ویژه ای دارد؛ بنابراین در این پژوهش به بررسی تأثیر جریان اطلاعات در سازمان بر این سازه، پرداخته شده است. بدین منظور، پرسشنامه هایی که اعتبار و روایی آنها احراز شده بود؛ توسط آزمودنی ها تکمیل شد. در ادامه، الگوی ارتباطی میان سازه های ذکر شده، از طریق معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرلِ نسخه 8/8، مورد آزمون قرار گرفت؛ و یافته ها برازش الگوی پیشنهادی را نشان داد. مقدار تمام ضرایب مسیر الگوی پیشنهادی نیز معنا دار به دست آمد و بدین ترتیب، کلیۀ فرضیات تحقیق، مبنی بر تاثیر مثبتِ جریان اطلاعات بر کیفیت رسانه (00/1=،01/0 P<)؛ تاثیر مثبت جریان اطلاعات بر دیدگاه سازمانی (82/0 =،01/0 P<)؛ و تاثیر مثبت جریان اطلاعات بر جوّ ارتباطات  (98/0 =،01/0 P<)؛ مورد تأئید، قرار گرفت. یافته های حاصل از تحقیق، ما را به سمت هموار سازی جریان اطلاعات و مدیریت صحیح آن، رهنمون می سازد، چرا که بدین وسیله می توان از نتایج افزایش همزمان رضایت از ارتباطات سازمانی در سازمان بهره برد.
متن کامل [PDF 759 kb]   (2892 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۱/۷/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۱/۱۱/۹ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۱۹