یکی از مهمترین تحولات اخیر در کتابخانهها افزایش دسترسی به ویرایشهای الکترونیکی مجلات منتشره توسط ناشران بزرگ است. دستیابی پیوسته، سریع و به صورت مجازی به متن کامل مقالات، بازنگری اساسی در مورد چگونگی فراهمآوری اطلاعات و خدمات کتابخانهها برای استفادهکنندگان را ضروری میسازد. سؤالاتی از قبیل این که آیا موجودیت فیزیکی کتابخانهها هنوز هم مورد نیاز است، آیا استفادهکنندگان نهایی به تنهایی قادرند امر جستجو و بازیابی اسناد و مدارک مورد نیاز خود را به انجام برسانند، چگونه میتوان خدمات سنتی و نوین را به صورت کارآیی با هم تلفیق و ترکیب نمود، و غیرآن مطرح هستند. بههرحال، در مورد مسائل فنی، مدلهای تجاری و زیرساختهای تحویل و تبادل اطلاعات بین دست اندرکاران سنتی سؤالاتی وجود دارد که هنوز پاسخی به آنها داده نشده است و یک اصل اساسی که کتابخانهها بتوانند براساس آن تصمیم مطمئنی درباره آینده خود بگیرند، وجود ندارد. با شناخت و بررسی جایگاه خدمات تهیه و تحویل مدرک در الگوی جدید، چنانچه تهیهکنندگان اطلاعات، قدر موقعیتها و فرصتهای جدید را بدانند، مطمئناً با توجه به دگرگونی اساسی و قابل توجهی که در وظایف آنها به وجود آمده است، خواهند توانست نقش بهتر و مفیدتری ایفا نمایند.
مالکوم اسمیت, , & مایک اسبورن, . (1401). آینده خدمات تحویل مدرک: دگرگونی نقش دست اندرکاران سنتی در عصر نوین اطلاعات. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات, 19(3), 69-75.
MLA
مالکوم اسمیت; مایک اسبورن. "آینده خدمات تحویل مدرک: دگرگونی نقش دست اندرکاران سنتی در عصر نوین اطلاعات". پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات, 19, 3, 1401, 69-75.
HARVARD
مالکوم اسمیت, , مایک اسبورن, . (1401). 'آینده خدمات تحویل مدرک: دگرگونی نقش دست اندرکاران سنتی در عصر نوین اطلاعات', پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات, 19(3), pp. 69-75.
VANCOUVER
مالکوم اسمیت, , مایک اسبورن, . آینده خدمات تحویل مدرک: دگرگونی نقش دست اندرکاران سنتی در عصر نوین اطلاعات. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات, 1401; 19(3): 69-75.