پدیده تجارت الکترونیک، از ضروریات تجارت در قرن 21 میباشد. لذا برای استفاده از این فنآوری نوین، لازم است عوامل محیطی مستقیم و غیرمستقیم بعنوان زیربنا در امر توسعه صادرات، مورد بررسی و مطالعه و بازنگری قرار گیرند. همچنین تجار و سایر دستاندرکاران در امر تجارت باید این امر حیاتی را شناخته و درک نمایند. برای رسیدن به این منظور لازم است ابتدا عوامل و در واقع موانع محیطی شناخته و اولویتبندی شوند، سپس ضریب اهمیت هر کدام رامعین کنیم و در نهایت الگویی جهت پیادهسازی مناسب تجارت الکترونیک ارائه نمائیم. در این مقاله نیز همین مراحل انجام شده است. با مطالعه این عوامل در 73 کشور در حال توسعه و توسعه یافته، الگوی مناسبی جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران داده شده و پیشنهاداتی مناسب با یافتههای تحقیق ارائه گردیده است.
دکتر سیدمحمد اعرابی, , & سهیل سرمدسعیدی, . (1401). موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات, 18(1), 11-24.
MLA
دکتر سیدمحمد اعرابی; سهیل سرمدسعیدی. "موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران". پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات, 18, 1, 1401, 11-24.
HARVARD
دکتر سیدمحمد اعرابی, , سهیل سرمدسعیدی, . (1401). 'موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران', پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات, 18(1), pp. 11-24.
VANCOUVER
دکتر سیدمحمد اعرابی, , سهیل سرمدسعیدی, . موانع محیطی و ارائه الگوی مناسب جهت استفاده از تجارت الکترونیک در ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات, 1401; 18(1): 11-24.