بررسی تطبیقی وضعیت تحصیلات تکمیلی علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در کشورهای انگلستان،آمریکا، هند و ایران

نویسنده

چکیده

این مقاله در پی آن است که با تعمق در برنامه آموزشی دروه‌های تحصیلات تکمیلی علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی (LIS) کشورهای انگلستان، آمریکا، هند و ایران، چشم‌اندازی از وضعیت کلی و نقاط ضعف هر یک ارائه کند و در خاتمه موارد تشابه و تفاوت آنها را نشان دهد تا سیاستگذاران و برنامه‌ریزان آموزشی با استفاده از تجارب کشورهای پیشرو در این زمینه، در پی چاره‌جویی و رفع موانع و نارسایی‌های آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران برآیند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Comparative Study of LIS Graduate Courses in Iran, India, United Kingdom and United State

نویسنده [English]

  • Lila Mortezaie
چکیده [English]

The article aims at drawing the relative strengths and weaknesses of various graduate courses in library and information science offered in Uk, US, India and Iran. It provides a general status, as well as points of similarity and difference. The author wished that by using the experiences of developed countries, educational planners and policymakers would be able to better resolve the obstacles and glitches in LIS education in Iran.