آزاد، اسداله، و مریم اخوتی. 1382. نظامهای هوشمند و کاربرد آنها در کتابداری و اطلاعرسانی. کتابداری و اطلاعرسانی 6 (4): 65-79.
آسیان، فاطمه. 1388. معرفی انواع خدمات کتابخانههای تخصصی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات 25 (1): 153-165.
اکبرزاده، فرزانه، و علی سلیمانی ایوری. 1392. سیستم خبره برای پیشنهاد ژورنال جهت چاپ مقاله.
دوازدهمین کنفرانس ملی سیستمهای هوشمند ایران، بم.
https://civilica.com/doc/276147 (دسترسی در 17/1/1400).
پورمناف، وحید، و شاهین معالی. 1393. هوش مصنوعی و سیستمهای خبره و کاربرد آنها در کتابداری و اطلاعرسانی.
اولین کنفرانس ملی علوم مهندسی، ایدههای نو، مؤسسه آموزش عالی آیندگان. تنکابن.
https://civilica.com/doc/308304 (دسترسی در 20/11/1399).
شاهشجاعی، علی. 1378. هوش مصنوعی و سیستمهای خبره و کاربرد آنها در کتابداری و اطلاعرسانی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات 14 (3): 28-36.
شهبازی، فرزاد، یعقوب نوروزی، و مهدی علیپور حافظی. 1394. بررسی میزان استفاده نرمافزارهای کتابخانة دیجیتال ایران از ویژگیهای نظامهای خبره در بازیابی اطلاعات. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات 30 (3): 823-851.
شیرخدا، محمد، و مهدی بیگی. 1394. هوش مصنوعی و سیستمهای خبره: مزایا، کاربردها و چالشهای پیش رو.
اولین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری. تهران.
https://civilica.com/doc/502294 (دسترسی در 21/11/1399).
صفاری، محسن، هرمز سنایینسب، و امیر پاکپور حاجیآقا. 1392. چگونه یک مرور سیستماتیک در زمینه سلامت انجام دهیم: یک مرور توصیفی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت 1 (1): 6-51.
عباسی، حجت، و مرضیه سیوندیان. 1399. مدیریت دانش و بررسی نقش هوش مصنوعی و سیستمهای خبره در انواع آن. پژوهشهای معاصر در علوم مدیریت و حسابداری 2 (4): 67-80.
فتحاله بیاتی، محسن. 1388. بررسی مفهوم سیستم خبره و ارائة یک نمونه از کاربرد آن. فصلنامه بهبود 11 (25): 57-63.
فلاح، محسن، و مجید شیرزاد. 1391. کاربرد سیستمهای خبره و هوش مصنوعی در کتابخانهها.
کنفرانس بینالمللی مدلسازی غیرخطی و بهینهسازی. آمل.
https://civilica.com/doc/187858 (دسترسی در 21/11/1399).
کبیری، محسن. 1399. کاربرد چتباتها در زبانآموزی. عصر فاوا 127: 75-78.
Allison, DeeAnn. 2012. Chatbots in the library: is it time? Library Hi Tech 30 (1): 95-107.
Anderson, Barbara. 1990. Expert systems for cataloging: Will they accomplish tomorrow the cataloging of today? Cataloging & classification quarterly 11 (2): 33-48.
Arora, D., A. Bansal, N. Kumar, and A. Suri. 2020. Invigorating Libraries with Application of Artifificial Intelligence.
Library Philosophy and Practice (e-journal) 3630.
https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/3630/ (accessed Jan. 23, 2021).
Asemi, Asefeh., and Adeleh. Asemi. 2018. Artificial Intelligence (AI) application in Library Systems in Iran: A taxonomy study.
Library Philosophy and Practice (e-journal) 1840.
https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1840/ (accessed Jan. 20, 2021).
Asemi, A., A. Ko, and M. Nowkarizi. 2020. Intelligent libraries: a review on expert systems, artificial intelligence, and robot. Library Hi Tech 39 (2): 412-434.
Bagchi, Mayukh. 2020. Conceptualising a Library Chatbot using Open-Source Conversational Artificial Intelligence. DESIDOC Journal of Library & Information Technology 40 (6): 329-333.
Bohle, Shannon. 2018. Plutchik: artificial intelligence chatbot for searching NCBI databases. Journal of the Medical Library Association: JMLA 106 (4): 501-503.
Borko, Harold. 1985. Artificial intelligence and expert systems research and their possible impact on information science education. Education for information 3 (2): 103-114.
Butkovich, N. J., K. L. Taylor, S. H. Dent, and A. S. Moore. 1989. An expert system at the reference desk: Impressions from users. The Reference Librarian 10 (23): 61-74.
Cox, A.M., S. Pinfield, and S. Rutter. 2019. The intelligent library: Thought leaders’ views on the likely impact of artificial intelligence on academic libraries. Library Hi Tech 37 (3): 418-435.
Dabke, K. P., and K. M. Thomas. 1992. Expert system guidance for library users. Library Hi Tech 10 (1): 53-60.
Dow, Julie. 1992. Using expert systems to elucidate library and information theory. Library hi tech 10 (1): 119-125.
Fernandez, Peter. 2016. Through the looking glass: envisioning new library technologies understanding artificial intelligence. Library Hi Tech News 33 (3): 20-23.
Holthoff, Tim. 1989. Expert librarian applications of expert systems to library technical services. Technical Services Quarterly 7 (1): 1-16.
Jeng, Judy. 1995. Expert System Applications in Cataloging, Acquisitions, and Collection Development: A Status Review. Technical Services Quarterly 12 (3): 17-28.
Kane, Danielle. 2019. Creating, managing and analyzing an academic library chatbot.
BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació 43.
https://bid.ub.edu/en/43/kane.htm (accessed Jan. 29, 2021).
Massis, Bruce. 2018. Artificial intelligence arrives in the library. Information and Learning Science 119 (7): 456-459.
Mckie, I. A. S., and B. Narayan. 2019. Enhancing the academic library experience with chatbots: An exploration of research and implications for practice. Journal of the Australian Library and Information Association 68 (3): 268-277.
Meghabghab, G. V., and D. B. Meghabghab. 1994. INN: an intelligent negotiating neural network for information systems: a design model. Information processing & management 30 (5): 663-685.
Morris, Anne. 1991. Expert systems for library and information services—a review. Information Processing & Management 27 (6): 713-724.
Nawaz, N., and M. A. Saldeen. 2020. Artificial intelligence chatbots for library reference services. Journal of Management Information and Decision Sciences 23 (S1): 442-449.
Pourahmad, A. A., M. Neshat, and A. Baghi. 2012. Service quality assessment in the academic library: Use of hybrid fuzzy expert system. African Journal of Business Management 6 (46): 11511-11529.
Rada, Roy. 1990. An expert system for journal selection. IEEE Expert 5 (2): 60-68.
Rajesh, H. M., M. Nagaraja, and M. Z. Kurian. 2014. Artificial Intelligence Based Dynamic Strain Measurement System on FPGA. International Journal of Innovative Research in Computer and Communication Engineering 2 (6): 4572-4577.
Ranoliya, B. R., N. Raghuwanshi, and S. Singh. 2017. Chatbot for university related FAQs.
International Conference on Advances in Computing, Communications and Informatics (ICACCI) 1525-1530.
https://ieeexplore.ieee.org/document/8126057 (accessed Jan. 19, 2021).
Riddick, John F. 1990. Reference librarians and serial publications in the age of artificial intelligence. The Reference Librarian 12 (27-28): 281-287.
Samani, H. A., and E. Saadatian. 2012. A multidisciplinary artificial intelligence model of an affective robot. International Journal of Advanced Robotic Systems 9 (1): 6-17.
Vincze, Joseph. 2017. Virtual reference librarians (Chatbots). Library Hi Tech News 34 (4): 5-8.
Wang, B., Y. Qin, and Q. Huang. 2020. The Prospective of Library Spurred by Artificial Inteligence-China Survey. In 3rd International Conference on Advanced Electronic Materials, Computers and Software Engineering (AEMCSE) 175-179. Shenzhen, China.
Wright, R. W., R. A. Brand, W. Dunn, & K. P Spindler. 2007. How to write a systematic review. Clinical Orthopaedics and Related Research 455: 23-29.
Yao, F., C. Zhang, and W. Chen. 2015. Smart talking robot Xiaotu: participatory library service based on artificial intelligence. Library Hi Tech 33 (2): 245-260.
Yu, K., R. Gong, L. Sun, and C. Jiang. 2019. The Application of Artificial Intelligence in Smart Library. In International Conference on Organizational Innovation (ICOI) 100: 708-713. Ulsan, South Korea.